torsdag 2. desember 2010

Førjul

Da var desember endelig her! Og førjulsstemningen kan slippes løs! :) Jeg tviholder på den t.o.m. første søndag i advent! Nekter å gå i interiørbutikker. Nekter å lese jule-reklame-billag. Nekter å lese blogger som prater om jul! ;)
Men nå er det bare å sette i gang! :) Her ser vi juleguglen titte på julekalenderen. Tradisjonen fra min barndom er å gjemme alle sjokoladene i en boks - for så å spise de før frokost på julaften. Gud, som jeg savner å være 8 år og bo hos mamma og pappa!
Mens vi snakker om mamma... Jeg og Pål fikk en boks med hver med disse pepperkakene. De skal angivelig smake som hjemmelagede. Jeg gleder meg til å prøve en!
Dette nydelige bildet har jeg hengt opp på veggen. Det er laget av avispapir og acseossirce, som det så fint heter på engelsk. Utrolig stilig og stemmningsfylt. Det er klippet ut av Vouge, som jeg kjøpte for et par år siden i utlandet. Først nå har jeg fått klippet det ut, og lagret det blandt mine andre juleting! :)
Granbarr har jeg vært ute og plukket. Og dette nydelige rådyret har jeg kjøpt på Home & Cottage. God, lun julestemning. Elsker denne tiden!
Et par hyacint er også kjøpt inn for anledningen :) Nydelige blomster! Håper de blir fine! :)
Ellers har jeg en rolig dag i dag. Etter mye skole og jobb. (Derav dårlig med blogging) Jeg har tent i peisen, satt på Bugge Wesseltoft og leser jule-interiørblader! Koser meg stort!

Bugge Wesseltoft sitt julealbum er virkelig å anbefale! Han er en norsk, prisvinnende jazz pianist som har laget det vakreste julealbumet av kjente og kjære sanger!

Må fortelle at jeg har fått to nydelig pressanger av Edda også! Som jeg gleder meg til å vise dere snart! Mennesker er så gode! Og jeg blir så takknemmelig og glad!

Kos dere så mye med adventstiden! Beklager at jeg er så dårlig på å kommentere! Er innom dere alle støtt og stadig! Men nå har jeg tid igjen! Ferdig med det verste av eksamner! :)

Førjulsklem fra meg

4 kommentarer:

  1. Ja..ser ut som du har begynt og kose deg nå:)
    Godt og høre at den er fremme:)
    kos deg videre det bladet der skulle jeg likt og hatt:)
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  2. Jepp! Nå er et JUL - and I digg it;))
    Er litt sånn antijul før første advent jeg og, i huset og slikt, men kan godt begynne og lese blader allerede i Oktober, tjihi:)

    Nydelig vinterstemning hos deg, så lunt og godt, liker den stilen jeg og, men her blir det også en del rødt til jul, DET syns jeg er JUL ♥

    De pepperkakeboksene var herlige, sikkert gode!
    Og ja, savner julen da jeg var 8 jeg og, men jeg puttet ikke alle sjokkisene i en skål og gjemte de, jeg spiste alle 1 Desember og angret hver dag til julaften, hahaha

    Ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Heisann..
    har sendt deg en mail..
    klem klem

    SvarSlett